Untitled Page
Om mennesker, medier,
kreativitet og teknik i AV-branchen
Forside Artikler Web-TV Nyhedsbrev Kontakt Annoncer/Ads
Gå tilbage

Markedsudvikling
Lørdag den 11. august 2018
Disney vil
konkurrere med Netflix
Sidst i 2019 forventes Disney at være klar med sin egen "streaming video on demand"-tjeneste (SVOD). Det betyder, at selskabet ikke længere vil udlicitere indhold til selskaber som Netflix.

Den nye streaming-service, eller rettere sagt en hel række services, forventes lanceret i USA sidst i 2019. Men selvom det ligner en "Netflix-dræber", så forventer man hos Disney, at eksempelvis Netflix og Amazon fortsat vil have deres plads på markedet..

Disney vil både tilbyde eksisterende indhold og nyt indhold, der er lavet specielt til de nye platforme. Når Disney som planlagt overtager Fox, så vil indholdsbiblioteket ikke alene omfatte materiale fra Fox, Disney, Marvel, Pixar og det tidligere Touchstone, for man vil også have en ejerandel på over 50 procent af streaming-tjenesten Hulu, hvor NBCU/Comcast ejer 30%.

En del af Disneys mest populære indhold som f.eks. de eksisterende Star Wars film vil dog ikke kunne ses via den nye service fordi disse film allerede er udliciteret til andre distributører.

Ikke overraskende vil Disney sætte prisen for de nye services lavere end hos Netflix, så der er optræk til en priskrig...


Gå tilbage

> Webmaster

> Support
> Privacy
> Cookies
Rode Video Mikrofon og VideoMic Pro+
Rode Video Mikrofon og VideoMic Pro+

sojle.php